Sunday, September 16, 2012

Pesakit Strok Pulih Dengan Vivix Shaklee


Strok merupakan salah satu daripada punca kematian terbesar di Malaysia. Sesiapa sahaja berisiko mendapat penyakit ini, termasuk kanak-kanak. Namun, kebanyakan kes dialami oleh golongan dewasa.

Apakah itu Strok?

Strok merupakan serangan otak. Ia terjadi apabila terdapat gangguan kepada bekalan darah ke otak yang mengawal fungsi2 tubuh, setiap apa yang kita lakukan/buat, serta merupakan pusat saraf tubuh. Oksigen serta nutrien2 penting amat diperlukan oleh otak bagi membolehkan otak tersebut berfungsi dengan baik. Darah berperanan penting membawa bekalan oksigen serta nutrien2 ini ke otak. Apabila terdapat gangguan pada saluran darah seperti pecah atau tersumbat, darah tidak dapat disalurkan ke otak. Secara tidak langsung, bekalan oksigen dan nutrien juga akan terhenti dan mengakibatkan bahagian otak itu mula mati. Apabila itu terjadi, strok akan menyerang individu yang terbabit sehingga ada kes pesakit hilang upaya (lumpuh) seluruh badan dan membawa maut.

Vivix Shaklee Penawar Strok

Seperti yang diketahui juga, bukan mudah untuk seseorang yang diserang penyakit strok ini sembuh. Namun, ini tidak bermakna bahawa penyakit tersebut dapat disembuhkan. Jom kita baca perkongsian dari UmmuAinan tentang ibunya yang diserang oleh penyakit strok. Alhamdulillah, dengan kuasa Allah ibunya semakin beransur pulih dengan mengamalkan Vivix Shaklee.
--------------------------
Assalamualaikum selamat petang..

Hari ni sangat happy sebab dapat tahu promo bulan September jatuh kepada VIVIX.. OOoooo Yeeeaaah.. Suka sebab dah start bagi kat mak.. Mak stroke pada 30 November 2011 dan 2/3 daripada otak kiri dah mati...Tubuh bahagian kanan yang tak boleh bergerak. Bahagian Vibral pula kena kat speech expression.. Mak boleh faham apa yang kita cakap dan boleh proses tapi bila nak keluarkan perkataan dan nak bagitahu tak dapat..

Mula2 kena memang tragis, tak boleh bangun.. Nak express 'feeling' pun tak dapat apatah lagi benda2 lain.. Makan tak boleh.. Berhari2 juga puasa sebab doktor monitor otak takut makin membengkak @edema jadi kena operatelah buka tempurung.. Tapi bila nampak otak ok dan pengembangan tak ketara jadi tak operate jadi boleh start bagi bagi minuman ikut tube.. Huhu sakit tu.. Nak menelanpun tak dapat.. Kesian.. Selama 8 hari mak dirawat di HUSM tapi tiada apa2 tindakan dan biar macam tu je.. Lepas tu nampak batuk2 dan berkahak.. Adik-beradik fight jugalah minta mak dipindahkan ke Hospital Perdana.. Daripada tak buat apa2 sebab nampak mak makin lemah..

Bila dipindahkan je, belum warded lagi baru kat lobi Hospital Perdana, pihak Hospital buat ECG dan dekat situ dapat tahu mak ada masalah jantung iaitu injap jantung sempit dan kemungkinan disebabkan jangkitan kuman semasa kecil terus masukkan mak ke CCU. Mak seorang yang mementingkan kesihatan, memang selalu jogging dan bersenam.. Medical checkup pun selalu buat.. Seminggu sebelum kejadian mak telefon bagitahu semua cantik.. Tekanan darah ok, diabetes takde, kolesterol tinggi sikit 6.7 tapi belum sampai kena makan ubat kolesterol lagi dan boleh dikategorikan masih normal untuk individu yang sihat tanpa sebarang masalah..

Pakar Neurologist Dr Munawwir yang rawat mak pun kagum sebab kebiasaannya orang yang hadapi masalah injap jantung dah menunjukkan tanda pada setiap kehamilan dan pada usia 40-an.. Tapi mak hanya dapat tahu bila usia 55 tahun. Doktor jangka 6 bulan mak dah boleh jalan dan setahun dah dapat jogging.

Ubat yang mak makan sekarang
1) Nootropil
2) Amiodarone
3) Simvastatin
4) Warfarin

Disebabkan dah lebih 6 bulan tapi masih belum recover, saya cuba bagi mak Vivix.. Sebelum ni tak bagi sebab saya takut mempengaruhi kadar kecairan darah mak sebab ambil Warfarin kan.. Lepas 'study' punya 'study' dan yakin, saya tekad belikan mak Vivix beberapa hari lepas bila saya bawa mak balik KL ni.. Dalam waktu terdekat ni akan buat test kecairan darah juga..

Alhamdulillah dalam tempoh 2 3 hari bagi mak Vivix ada peningkatan. Tangan mak yang dah mengerekot keras dah mula lembut dan ringan semula.. Dan semalam abang dah 'train' mak berjalan guna tongkat satu berkaki empat.. Memang dah boleh.. Syukurkan..

Usaha yang terbaik selebihnya Allah yang tentukan.. Vivix bukan sahaja untuk stroke tetapi untuk semua.. Vivix ni tonik antioksidan yang bertindak sehingga ke selular. Itu yang best.. Kalau anda sayangkan ibu bapa, diri sendiri dan keluarga, minumlah Vivix.. Ia membantu menghalang stress oksidatif.
--------------------------
Setiap usaha yang ikhlas pasti akan mendapat pertolongan Allah.
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di ibu.wawalawa@gmail.com atau 01922707 untuk sebarang pertanyaan/pesanan.
* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment