Tuesday, February 26, 2013

Perempuan, Isteri dan ....Wanita Terabaikah Kesihatan Mereka?





Perempuan, Isteri dan ...... Wanita atau apa jua terma yang digunakan, mereka adalah insan yang memainkan peranan penting di dalam sesebuah institusi keluarga. Mereka sanggup mengorbankan masa dan tenaga demi mempastikan keperluan dan kesihatan keluarga terjaga? Adakah kita menitikberatkan kesihatan mereka yang bergelar ibu, wanita ini?

Sebagai contoh, saya sebelum mengenali Shaklee, saya tidak pernah ambil peduli dengan kesihatan sendiri. Sehinggalah sejak saya mula Shaklee, barulah saya sedar kita sebagai wanita, ibu yang menjaga keluarga walau sesibuk mana kita juga harus menjaga dan menitikberatkan kesihatan kita. Apatah lagi kita wanita melalui beberapa peringkat perubahan hormon  di dalam kehidupan dari peringkat akil baligh, kehamilan sehinggalah putus haid. Setiap frasa ini kehidupan ini memerlukan penjagaan yang istimewa sebelum penyakit yang berkaitan dengan usia seperti kencing manis, kanser dan penyakit jantung menjenguk kita. Di samping itu, kita juga sering lupa mengambil diet yang seimbang, melakukan senaman dan makan makanan tambahan yang betul (macam saya..;p )

Pendek kata, semenjak mengenali Shaklee saya lebih menjaga kesihatan diri..Wah, gitu! hampir satu rumah saya paksa makan vitamin..hehehehe..nak sihat punya pasal. Jom kita tengok vitamin apa yang sesuai untuk wanita..semestinya vitamin inilah yang saya ambil.

Shaklee telah memperkenalkan kombinasi nutrien yang menepati keperluan wanita di setiap peringkat kehidupan mereka iaitu Set Kesihatan Wanita (Women's Health Set).

Apa ada dalam Set Kesihatan Wanita ini?


  • OmegaGuard - merupakan supplemen diet yang mengandungi minyak ikan. Setiap hidangan OmegaGuard memberikan 1000mg asid lemak Omega-3 termasuk DHA dan EPA. DHA dan EPA merupakan asid lemak Omega 3 yang dikenalpasti dapat memberikan sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolesterol yang baik sekaligus menjadikan jantung yang sihat.

  • GLA Complex - merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi kepekatan Gamma Linolenic Acid (GLA) yang tinggi, Linoleic Acid (LA), bunga matahari dan vitamin E. GLA telah digunakan secara tradisional untuk keselesaan semasa kitaran bulanan atau haid termasuk dapat membantu melegakan kesakitan atau masalah yang dialami ketika haid seperti ketidakselesaan, sakit kepala dan boleh juga membantu menangani gejala-gejala yang biasa berlaku sebelum putus haid.
  • Ostematrix - produk komprehensif yang memberikan nutrien dengan matriks unik yang penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga, mangan yang membantu dalam memelihara tulang-tulang dan gigi yang sihat.
Namun, Shaklee telah menyarankan satu lagi supplemen tambahan yang mampu memberikan kesihatan yang optimum iaitu Vivix Shaklee.
  • Vivix - adalah campuran botanikal unik daripada Polygonum Cusipadatum, Muscadine Grape, European Elderberry dan Purple Carrot yang kaya dengan nutrien polifenol. Diet yang kaya dengan nutrien polifenol seperti Resveratrol dan asid Ellagic amat berguna terutamanya dalam menyokong kesihatan wanita seperti kesihatan payudara dan servikal.

Jadi, saya nak menyeru kepada perempuan, isteri dan ...Wanita jagalah kesihatan diri kita kerana jika kita tidak menjaga siapa lagi. Keluarga amat bergantung kepada kita untuk menjaga mereka...;) Dapatkan hari ini juga Set Kesihatan Wanita ini. Anda mampu mengubahnya!

-----------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di ibu.wawalawa@gmail.com atau 0192027007 untuk sebarang pertanyaan. 


No comments:

Post a Comment