Friday, January 4, 2013

Tak suka susu? Ostematrix Teman Baik Tulang Anda!

Salam semua..

Hari ni saya nak share satu vitamin yang menjadi kegemaran saya. Iaitu OSTEMATRIX! Kenapa ya saya suka ambil Ostematrix Shaklee? Pertama saya kadang-kadang terlupa nak minum susu akibat kesibukan yang melanda..huhuhuhuhu..Jadi, dengan menelan Ostematrix 4biji sehari penyerapan kalsium dalam badan saya akan lebih baik.Malah penyerapan kalsiumnya sehingga 24jam!
Kedua, saya suka Ostematrix mampu membantu saya dalam urusan "pembuangan"..hehehhee..saya dulu selalu mengalami sembelit tapi semenjak mengamalkan Ostematrix, ternyata masalah itu telah selesai. lancar sahaja apa yang ingin dibuang..;)

Jadi, mari kita kenal dulu serba sedikit tentang Ostematrix Shaklee. Apa yang membezakan kalsium Shaklee dengan jenama lain?

~ Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%
~ Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan Vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.
~ Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Manfaat utama Ostematrix ini:

  • Menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (ricket dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stres - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stres. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid - kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Bagaimana memilih kalsium premium?

~ Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium
~ Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk megelak keracunan plumbum
~ Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

-----------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di ibu.wawalawa@gmail.com atau 0192027007 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment