Saturday, April 14, 2012

Buruknya Stretch Mark Aku!


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease *

credit: Hanum

Oh tidak! Buruknya stretch mark aku ni..tambahan lagi selepas bersalin. Itu mungkin kata-kata anda iaitu seorang ibu yang amat mementingkan penjagaan diri. Siapa tidak risau dengan stretch mark kan. Puas sapu minyak, macam-macam ubat namun tidak berhasil. Apa kata cuba yang lain? Ianya bukan hanya dalaman tetapi untuk luaran juga.




Sebelum itu amalkan juga tips-tips ini untuk mengurangkan stretch mark:
1. Jaga berat badan yang seimbang, amalkan pemakanan yang sihat. Tambahkan sayuran, buah dan protein dalam diet anda. Jangan lupa ambil omega 3 dan juga flax seed oil.

2. Guna pelembab yang mengandungi Vitamin A dan Vitamin E.

                                                                3. Minum air masak secukupnya.


Kenapa perlunya Omega 3 dalam diet untuk kurangkan strech mark ni?


Ini adalah Omega Guard Shaklee. Kaya dengan omega 3 fatty acid.
Sebabnya ada pada omega 3 ini. Ianya akan merangsang secara semulajadi pengeluaran kolagen yang memberi keanjalan kepada kulit. Secara lembut ianya akan mengurangkan kesan stretch mark.






KENAPA Vitamin E?


Ianya adalah anti aging yang mana akan merawat kedutan dan garis-garis halus yang tidak diingini.Ia juga dikenali boleh mengurangkan tanda stretch mark yang tidak disukai terutamanya para ibu.

Apa kata mencuba keduanya untuk hasil yang diingini? Kajian menunjukkan mana-mana vitamin atau krim tidak berupaya menghilangkan tanda stretch mark 100% tetapi hanya boleh mengurangkannya semaksima yang boleh. Cubalah hari ini:)


Hubungi saya dengan sms ke 019 2027007 atau email ibu.wawalawa@gmail.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment