Thursday, January 3, 2013

Petua Lama Cara Shaklee! Jom Cuba!

Salam semua..

Pagi ni ada terbaca di dalam satu majalah kesihatan tentang petua lama untuk cantik! Wah, seronok bila baca tentang kecantikan ni. Biasalah wanita dan kecantikan tidak boleh dipisahkan! Obses gitu..hehehehehe..

Jadi, mari saya kongsikan apa yang saya baca tadi ya..

Kulit Pisang Hilangkan Parut

~ Kulit pisang dipercayai boleh membantu menghilangkan parut. Caranya mudah sahaja. Ambil kulit pisang dan gosokkan dengan lembut pada parut. Biar seketika kemudian cuci dengan air bersih. Keringkan dengan tuala dan sapukan kulit berparut tadi dengan minyak yang mengandungi Vitamin E. Lakukan sekerap mungkin.

Petua lama ni jika diubahkan kepada versi Shaklee seperti ini:

~ Seperti yang kita sedia maklum, kepada yang biasa mengambil produk Shaklee, pasti mengenali kehebatan ESP Soy Protein Isolate Powder Shaklee (ESP).  Antara manfaat utama jika kita mengamalkan ESP secara kerap dan konsisten, ESP mampu mengurangkan/memudarkan/menghilangkan kesan parut. Di samping merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot..Sama tak? Tapi manfaatnya lebih banyak..Hehehehehe..Ini kerana protin adalah bahan utama dalam pembentukan organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia.




~ Kemudian, petua lama di atas tadi ada sebut pasal Vitamin E..jadi, apalagi Vita-E Complex Shaklee yang paling tepat untuk digunakan. Vitamin E dan Vitamin C begitu sinonim dengan kecantikan. Vita-E Complex mampu memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Ianya boleh digunakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut. Vitamin E juga anti penuaan di mana pengambilan 1 kapsul Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

 Strawberi Skrub Kulit Wajah

~ Rahsia kecantikan wanita Rusia adalah buah strawberi. Mereka sering menggunakan buah ini sebagai skrub untuk kulit wajah. Selain itu, sauna tradisional di Rusia juga sering menggunakan masker daripada bahan madu yang disapukan ke sekitar wajah dan tubuh. Selain itu, mereka akan menikmati secawan teh dari daun tilia (sejenis pokok limau/sitrus) untuk tujuan kecantikan.







Petua lama ni jika diubahkan kepada versi Shaklee seperti ini:

~ Collagen Powder Shaklee boleh dijadikan skrub untuk kulit wajah. Caranya bancuh Collagen bersama dengan toner Shaklee lalu disapukan di muka untuk dijadikan masker. Collagen Powder Shaklee mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut. Menjadikan kita tampak lebih muda rasa lebih muda.



Wah, hebatkan petua lama kita boleh improvisasikan dengan produk Shaklee..tiada yang lama tiada yang baru! Dapatkan sekarang supplemen Shaklee pilihan anda dengan saya! ;)

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di ibu.wawalawa@gmail.com atau 0192027007 untuk sebarang pertanyaan.







No comments:

Post a Comment